اسکراب های پزشکی, مجله پزشکی

چگونه اسکراب های پزشکی خود را بشویید و ضدعفونی کنید؟

نحوه شستن اسکراب های پزشکی

با پیشرفت رشته پزشکی و تبدیل شدن پزشکان و کارکنان  به خوش لباس بودن به بخشی جدایی ناپذیر از این رشته تبدیل شده است، زمانی که اسکراب های پزشکی به صورت رنگ یکنواخت سبز رنگ بود، گذشته است. امروزه متخصصان پزشکی انواع مختلفی از اسکراب ها را در اندازه ها ، طرح ها، الگوها، بافت ها و رنگ های مختلف دریافت می کنند . با این حال، صرف نظر از رنگ یا طرح، یک اسکراب در معرض باکتری ها و لکه های مختلف قرار می گیرد. اگر به دنبال راه مناسبی برای ضدعفونی کردن اسکراب های خود و شستشوی ایمن آنها هستید، ادامه مطلب را ادامه دهید.

نحوه شستن اسکراب های پزشکی

اگر قصد دارید اسکراب های 100 درصد پنبه ای خود را بشویید ، حتما از آب سرد استفاده کنید. اسکراب ها را به سمت بیرون بچرخانید که به شما کمک می کند تا از پوشش محافظت کنید و احتمال محو شدن ناشی از سایش با ترکیب پارچه های دیگر را به حداقل برسانید. اطمینان حاصل کنید که اسکراب ها در کمترین حالت خشک شوند تا از بور و محو شدن جلوگیری شود.

همچنین می توانید نصف فنجان سرکه سفید مقطر را برای شستشوی آب اضافه کنید. این کار همچنین به نرم شدن پارچه بدون نیاز به استفاده از نرم کننده های تجاری مبتنی بر شیمیایی کمک می کند.

به همین ترتیب، اسکراب هایی که 65 درصد پنبه و 35 درصد پلی استر هستند باید با آب گرم شسته شوند و در چرخه حرارتی منظم خشک شوند.

به عنوان یک قانون سرانگشتی، از آب داغ پرهیز کنید زیرا می تواند لکه ها را ایجاد کند و به طور کلی طول عمر اسکراب های شما را کاهش دهد.

حتما در زمان تحویل اسکراب ها به مرکز شسشتشوی بیمارستان به آنها تاکید نمایید که با آب گرم و همچنین عدم شستن روپوش هاس سفید با وایتکس را به آنها گوش زد نمایید.

مواردی که باید در هنگام ضدعفونی کردن اسکراب های خود در نظر بگیرید

با توجه به ماهیت سخت و سخت مراقبت های پزشکی، احتمال زیادی وجود دارد که اسکراب های پزشکی شما در معرض عفونت های باکتریایی و ویروسی قرار بگیرند. این امر نیاز به ضدعفونی باکتریایی را بیشتر از همیشه می کند.

به طور کلی، احتمال ابتلا به عفونت های باکتری در افرادی که اسکراب‌های آلوده را به کار می‌گیرند بسیار کم است، اما توصیه می‌شود اسکراب‌های کثیف را تا زمانی که شسته شوند جدا از سایر لباس‌ها نگه دارید. پس از شستشو، اسکراب ها به دلیل فرآیندهای تمیز کردن، برای استفاده ایمن می شوند.

اگر فردی در خانواده خود دارید که سیستم ایمنی ضعیفی دارد، مطمئن شوید که هنگام انجام کارهای لباسشویی از دستکش یکبار مصرف استفاده می کند. علاوه بر این، به آنها توصیه کنید که اسکراب های آلوده را از صورت خود دور نگه دارند.

می توانید اسکراب های سفید را با افزودن سفید کننده کلر در طول چرخه شستشو ضد عفونی کنید. ماده سفید کننده کلر را به دستگاه سفید کننده واشر اضافه کنید. همچنین می توانید ماده سفید کننده را قبل از افزودن به درام لباسشویی با آب رقیق کنید. به عنوان یک قاعده، سفید کننده را مستقیماً روی پارچه لباس اضافه نکنید.

لازم به ذکر است که تمام مواد سفید کننده مبتنی بر اکسیژن برای ضدعفونی کردن اسکراب ها هنگام شستشوی لباس در خانه مفید نیستند. برای سایر اسکراب های رنگی یا بافت، از روغن کاج به عنوان ضد عفونی کننده استفاده کنید. روغن کاج در آب گرم و داغ بسیار موثر است. مطمئن شوید که آنها را در ابتدای چرخه شستشو اضافه کنید. لازم به ذکر است که ضد عفونی موثر حداقل به 80 درصد روغن کاج خالص نیاز دارد. همچنین می توانید از ضدعفونی کننده فنلی روی اسکراب های رنگی خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *