مجله پزشکی

8 شاخصه مهم برای خود مراقبتی پرستاران

۸ راه خود مراقبتی پرستاران

بیشتر پرستاران که به شغل مراقبت های بهداشتی مرتبط هستند، دیگران را در اولویت قرار می دهند. پرستاران مشاغل بسیار سختی دارند، آنها ساعت های طولانی در موقعیت های استرس زا کار می کنند و انتظار می رود مراقبت های مطلوب را به بیماران ارائه دهند. در چنین شرایطی، اهمیت ندادن به خود مراقبتی بین پرستاران موضوع غیر معمول نیست. صرف نظر از اینکه در چه وضعیتی انجام وظیفه می کنید، مهم است که از سلامت جسمی و روحی و سلامت کلی خود مراقبت کنید. در این صورت می توانید بهترین خدمات را به بیماران خود ارائه دهید.

اگر با خودمراقبتی دست و پنجه نرم می‌کنید، در زیر چند نکته برای پرستاران برای مراقبت از خود آورده شده است تا به شما کمک کند سلامتی خود را در اولویت قرار دهید.

۱- به اندازه کافی بخوابید

خوابیدن به اندازه کافی

یکی از راه‌های تمرکز بر سلامت و تندرستی، خواب کافی است. پرستاران اغلب برای ساعات طولانی و خسته کننده کار می کنند و در طول این مسئولیت، آنها مجبورند به طور مداوم الگوی خواب خود را تغییر دهند تا خود را مطابق شیفت کاری خود تطبیق دهند. بنابراین، صرف نظر از برنامه شیفت کاری، خواب کافی نه تنها برای خودتان، بلکه برای سلامتی بیمارانتان نیز ضروری است.

سعی کنید حداقل هفت تا هشت ساعت در روز بخوابید و روی ایجاد یک الگوی خواب خوب و منظم تمرکز کنید تا بدن شما با الگوی خواب سالم سازگار شود.

۲- یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

ارتباطات را بیشتر کنید در خود مراقبتی پرستاران

پرستاران به کار در محیط های پر استرس و سرعت زیاد عادت دارند که انتخاب غذای سالم را برای آنها بسیار دشوار می کند. صرف نظر از این، مهم است که بدن خود را با گزینه های غذایی مغذی و سالم تغذیه کنید که سطح انرژی شما را بالا نگه می دارد و سلامت و تندرستی کلی شما را بهبود می بخشد. میوه ها، عدس، غلات  و پروتئین های بدون چربی را بخشی از رژیم غذایی خود قرار دهید. سعی کنید از غذاهای شیرین و فرآوری شده اجتناب کنید زیرا می توانند سطح انرژی شما را پایین بیاورند.

۳- به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم و مواظب از خود

ورزش باعث می شود که اندورفین را در بدن آزاد کند این امر باعث کاهش استرس، بهبود خلق و خو و سلامت و رفاه کلی شما را به وجود می آورد. وقتی به عنوان پرستار کار می کنید، به احتمال زیاد در تمام طول روز سرپا هستید، اما همچنین مهم است که ورزش را بخشی از رژیم و سبک زندگی خود قرار دهید. مهم نیست که یک کلاس یوگا صبح گاهی ، پیاده روی سریع در پارک یا دویدن است، مطمئن شوید که یک فعالیت بدنی و منظم را به عنوان بخشی از روال مراقبت از خود بگنجانید.

۴- اسکراب های با کیفیت خوب را انتخاب کنید

استفاده از اسکراب های با کیفیت خوب می تواند تفاوت قابل توجهی در راحتی و عملکرد متخصصان مراقبت های بهداشتی ایجاد کند. اسکراب های با کیفیت خوب با مواد باکیفیت مانند مخلوط پنبه یا پلی استر ساخته می شوند که نرم، قابل تنفس و راحت برای استفاده طولانی مدت هستند.

خرید اسکراب‌های با کیفیت خوب، مانند اسکراب‌های روپوش پزشکی سینا، می‌تواند به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی کمک کند تا ظاهر حرفه‌ای خود را در حین کار حفظ کنند. این کار می تواند برای ایجاد اعتماد بین بیماران و همکاران و حفظ یک محیط کاری مثبت مهم باشد.

۵- استراحت کنید

پرستاری به عنوان یک شغل و  حرفه سخت در بین دیگر شغل ها است که در این شغل استراحت کردن در طول شیفت کاری بسیار مهم است. این به شما کمک می کند تا دوباره جدید قوا و تمرکز کنید. فرقی نمی کند که یک قدم زدن سریع در بخش، چند دقیقه مدیتیشن، چت ساده با دوستانتان یا صرف چای به تنهایی باشد، و از این امکانات بی پایان زیادی وجود دارد تا شما یک استراحت ساده ولی با تاثیر بیشتر داشته باشید. با استراحت کردن، نه تنها سطح انرژی خود را حفظ می کنید، بلکه تجدید حیات دوباره انجام می دهید.

۶- ذهن آگاهی را تمرین کنید

ذهن آگاهی به معنای حضور در لحظه و همچنین درگیر بودن در تجربه های موجود است. هنگام کار در مراقبت‌های بهداشتی، ذهن آگاهی به شما کمک می‌کند تا روی بیمار خود تمرکز نمایید و در شرایط سخت مراقبت‌های ویژه و دلسوزانه را به بیماران خود ارائه نمایید. مهم نیست که فقط چند دقیقه مدیتیشن، تمرین تنفس را انجام دهید. مهمترین موضوع تمرکز بر درون خود، تمرکز بالا را به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود بگنجانید.

۷- ارتباطات خود را بیشتر

ارتباطات را بیشتر کنید در خود مراقبتی پرستاران

پرستاری شغلی چالش برانگیز و در عین حال پرارزش است، جایی که برای حمایت عاطفی با دوستان، همسالان و خانواده خود در ارتباط باشید. چه یک تماس سریع یا یک پیامک با عزیزتان، و یا یک میان وعده با بهترین دوستانتان، یک تعطیلات با دوستانتان  و یا فقط مدتی با خانواده خود در خانه، مطمئن شوید که با روابط خود ارتباط برقرار کرده و به آن ها اولویت بدهید. که این ارتباطات بسیار مهم هستند

۷- مهربانی به خود را تمرین کنید

مهربانی به خود

در نهایت، تمرین مهربانی به خود به عنوان یک پرستار ضروری است. پرستاری یک شغل پرفشار، از نظر احساسی و سختی است. بنابراین شناخت نیازها و محدودیت های خود و همچنین مهربانی با خود به طور فزاینده ای مهم است. خودمراقبتی می توناد برای شما می تواند مراجعه به روانپزشک ، و یا دریافت حمایت عاطفی از یک شخص،  و یا می تواند استراحت و شارژ مجدد در طول یک روز باشد باشد، مهم است که برای حفظ قدرت ذهنی، عاطفی و جسمی خود مهربانی به خود را تمرین کنید. مطمئن شوید که ظاهر و احساس خوبی دارید تا بهترین نوع عملکرد را به عزیزان و بیماران خود ارائه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *